Barnmat

VILKET väder idag, tom värre än igår! Jag kunde knappt öppna dörren pga blåsten imorse. Promenaderna får nog vänta idag, om det överhuvudtaget blir nån... Stackars B-B var INTE förtjust. Han är nog om han får vara inne så mycket som möjligt idag ;)

Idag ska här lagas lite barnmat här hemma. Köper i princip ingenting nu när vi äntligen fått ett riktigt kök! Tycker det är riktigt roligt, särskilt när det uppskattas. Fisk med citron och dill var visst en riktig favorit hos lilleman. Idag ska jag göra något med kycklingfilé. Gäller att titta på vad även den innehåller, man tror ju att den bara ska bestå av kyckling. En sort jag tittade på i butiken var nämligen marinerad med en massa salt o dyl. Inte så bra (kanske ingen jättefara men salt ska man ju helst undvika). Blev att jag valde ett annat märke. Tänkte testa att mixa ihop den med morötter, palsternacka, majs och kanske lite, lite grädde. Gäller ju att prova sig fram. Efterätt blir nog äpple och päron-puré, den går hem hos Colin.


Bild från recept.nu


Annars tar jag gärna emot tips på bra barnmatsrecept!

Kyckling och fisk har jag gjort en del. Fläskkött var ingen hit (han klöktes bara av den, haha). Kan ha berott på lite för stora bitar kanske.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Vi har bara gjort som vi brukar med olika grytor och så bara kryddat mindre :-)

Kram!

2010-08-25 @ 19:13:01
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Evelina

Haha jo jag minns hur det kändes... Men nu har jag ju sett att han överlever av att äta det vi äter. Det är ju faktiskt inte hela världen om man inte följer recept, precis som det inte är det för oss.



Pop har absolut bra grejer! Fast jag tycker molo är såå snygga!



kramis

2010-08-25 @ 19:49:03
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0