BVC

Vilket konstigt väder vi haft idag! Först sken solen, sen snöade det för att därefter regna och så kom solen fram igen. Temperaturen växlade ju hela tiden. Lite svårt att klä sig själv och de små när det är så. Har ni haft lika omväxlande väder?

Idag var vi som sagt på BVC för 10-månaderskontroll. Busungen hade vuxit bra, och vägde 10 130 gram, och har alltså passerat 10-kilosstrecket som jag nästan trott :) Så stor var inte viktuppgången vid förra besöket - ändå är han väldigt aktiv numera. En matglad liten kille vi har alltså! Han har dessutom blivit hela 76,6 cm lång, vilket är lite över medel. Enligt kurvan är han i förhållande till längden något smalare , så han väger inte för mycket vilket betyder att han får i sig lagom med mat! Jag är ju ganska lång, så det visar sig kanske redan nu, att han kommer bli det med :) Nästa gång vi ska dit är det ettårskontroll och spruta (som nog gör mer ont i mammahjärtat än i Colin, men det är ändå såå jobbigt)...

Förutom BVC har jag hunnit umgås med finaste syster, hälsa på mina snälla arbetskamrater och shoppat lite - tack V som alltid gör sitt bästa för att skämma bort mig

Bild lånad från H&M

 

Något liknande den här koftan (i svart) var det som fick följa med hem bla. Tror inte att det är exakt samma dock.

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Ja vädret är lite märkligt, håller med om att det är svårt att klä sig.



Många kramisar

2010-10-21 @ 21:25:42
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Här har det varit strålande sol hela dagen. Dock kallt!

2010-10-21 @ 21:27:19
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Skönt att lillkillen växer som han ska och att allt såg bra ut.

Fin kofta också, gillar stilen!

2010-10-21 @ 21:30:39
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Anonym

hehe verkligen speciellt när man är nervös och det handlar om nåt så viktigt:p

hoppas du har en mysig kväll:)

2010-10-21 @ 22:00:11
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Erika - Charlies mamma

Hihi blev lite full i skratt när jag läste ditt inlägg. Vi var oxå på 10-mån kontroll häromdagen och Charlie vägde 10,1 och var 76 cm. Killarna är födda med 1 dags mellanrum och är precis lika stora :)

2010-10-22 @ 16:22:36
Postat av: Therese - Colins mamma

Erika: Haha, vilket sammanträffande! Det var ju nästan lite märkligt :)

2010-10-22 @ 16:28:19
URL: http://hostherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0