Förskola

Efter shopping, massa bus (jag jagade honom i gå-stolen för fullt innan middagen) och fikabesök nu ikväll så är det en trött Colin som ligger och myser hos pappan. Just nu "pratar" han för fullt, men jag tror att han slocknar snart :) Ja, nu sover han visst! Det kan gå fort det där!

Jag kikar runt på PoP's hemsida där de har en "förskolelista", som kanske kan vara bra spana in. Det är ganska mycket saker att tänka på! Än är det ju ett tag kvar, men jag brukar vara ute i god tid med det mesta! Det är tänkt att Colin ska börja på förskola i mitten av januari, men han ska inte gå heltid. Hela dagar tror jag hade blivit lite väl mycket, och det känns bra för hela familjens skull att jag går ner lite i arbetstid.

Eftersom Colin fyller år precis innan julafton blir det ju en hel del presenter just vid den tidpunkten, så det är bra om man hinner fundera redan nu över lite saker som man kan sätta upp på hans önskelista! Förskolan kanske brukar ge ut en lista på vad som behöver finnas där? I vilket fall är det ju bra om man kan "önska sig" en del av de nödvändiga sakerna. 



LITENLÅNGKALSONGERTRÖJA

Bilder lånade från Polarn o Pyret


PoP hade en fin liten ryggsäck där som kanske vore bra till förskolan... Väldigt söt om inte annat! :) Mjukt och skönt underställ vore nog inte dumt heller! En del är väl bra att ha dubbelt av också kan jag tänka.

Kommentarer
Postat av: Britta Bloggar

Jag tittade också på PoPs lista och blev lite förskräckt, men man får ju tänka på att de säljer barnkläder... Märkpenna, gummistövlar, galonisar och extrakläder är däremot nödvändigt!

2010-10-14 @ 20:33:02
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Det enda jag har till dagis är extrakläder, regnställ, stövlar och sånt som de använder ändå. Men vilka priser. Har aldrig handlat på PoP och kommer inte göra det heller. :-)

2010-10-14 @ 21:18:54
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Karin

kan ju alltid "smygstarta" låter som en plan det:)

hoppas du har en fin kväll:)

2010-10-14 @ 21:36:35
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: sandra

Ja det är en hel del som behövs när de börjar förskola! Vi har alltid fått sådana listor vad som behövs, tur att Edvin kan ärva lite efter Alvin nu när han ska också ska börja i januari.. Kram

2010-10-15 @ 10:31:46
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0