Frostigt


Idag var marken nästan vit av frost - såg riktigt vintrigt ut! Det är häftigt att få se skiftningarna i naturen varje dag på så nära håll, för det var ju lite skillnad om man jämför med igår tex. Som en tavla i förändring.

Colin har sovit riktigt bra och precis som igår vaknade han vid åtta. Jag klagar verkligen inte ;) Vi hade en riktig tv-kväll här hemma igår. Först var det Ullared, och därefter Svenska Hollywoodfruar - man måste ju bara älska Maria Montazami. Hon känns så genuin och ödmjuk (särskilt om man jämför med vissa andra). Synd att jag missade när hon sommarpratade, det hade varit roligt att höra.

Sedan fastnade vi i en dokumentär som handlade om polygami (månggifte) inom en sekt som heter FLDS. Fruktansvärt! Kvinnornas uppgift var att föda barn efter barn, tills de var helt förstörda, utan känslor. De fick inte heller lov att visa sina barn någon kärlek, krama eller pussa dem. Då blev de retade av de andra. Det som jag tyckte var allra värst att se var hur de behandlade just barnen. De små kunde de hålla under kallt vatten tills de slutade skrika, eller så slog de tills de tystnade. Liksom slog ilskan ur dem. Och då ansågs man som en god förälder med disciplin.

hemskt att se, men otroligt intressant. Någon mer som såg den?

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Skönt att Colin har sovit gott inatt :) Idag är jag ledig så det var skönt för mig att sova ut också :D

2010-10-26 @ 11:03:10
Postat av: Sandra

Det programmet missade jag, lät hemskt! Såg däremot svenska hollywood fruar och Maria Montazami verkar verkligen ödmjuk mot många andra! Hoppas ni får en bra tisdag! kram

2010-10-26 @ 11:13:35
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: pia Lotta Loppis

Halloj! Är ny hos dig men tittar gärna in igen! Har sett något liknande program på Operah! Så hemskt!!! Tänk att inte få lov att krama eller kela med sitt barn! Dom måste ju vara sjuka någonstans.....

Kram

2010-10-26 @ 12:53:22
URL: http://pialottas.blogg.se/
Postat av: Karin

vackert, men KALLT:)

2010-10-26 @ 16:28:52
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0