Julklappstips

Det känns nästan som att förberedelserna inför julen startar tidigare och tidigare för varje år. I oktober syns julmust, julkalendrar och diverse julpynt i butikerna medan man själv är mitt uppe i hösten och njuter av de vackra färgerna. Tänk, en fjärdedel (nästan) av året går åt till att förbereda och invänta julen, och sedan är över på några dagar! Men jag klagar inte enbart, det är min favorithögtid.

Förra året blev det av förklarliga skäl inte mycket till julfirande här hemma då vi låg på BB vid den tiden (underbara minnen ♥). Jag gick hem från jobbet två veckor innan BF och minns att jag jagade julklappar i stan, höggravid och varm, någon vecka innan jul. Det här året tänkte jag däremot vara ute i tid! Dock har jag inte inhandlat något nu i oktober - men från och med november tycker jag allt att man kan smygstarta lite...

Fokus ligger såklart på lilleman det här året, och jag funderar för fullt på hans "önskelista". Jag påminner mig själv om att vi måste ha en tomte också (något vi inte haft i familjen på måånga år). Men skulle jag önska mig något skulle det nog se ut något såhär:





Allting kommer från Cervera


Mycket heminredning blir det nu när man börjar komma i ordning hemma. Sådana små tidlösa detaljer som aldrig kan bli fel. Och ja, en KitchenAid har vi spanat på förut (i en annan färg dock)... Men då gäller det nog att vara riktigt snäll om tomten ska komma med en ;)

Har ni börjat inhandla era julklappar?

Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Älskar också julen och längtar riktigt mycket just nu! Har börjat shoppa julklappar lite smått men nuförtiden är det inte såå mkt som ska köpas. Tycker att det är mer pyssel med all julmat som ska lagas ;)



Kraaam /K



ps. Har också en liten tidningsläsare här hemma! =)

2010-10-26 @ 22:38:30
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vi har också kikat på en KitchenAid några gånger! Tomten får gärna komma med en sådan.. Jag har börjat kika lite på julklappar till barnen, framförallt Alvins adventskalender men inte köpt något än. Får se om vi ska ha tomte i år, Alvin har varit rätt för utklädda människor så vi har inte haft någon än.. Kram

2010-10-26 @ 23:11:00
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Erika - Charlies mamma

Jag har faktiskt köpt en leksak till Charlie, om de blir present eller julklapp de vet ja inte :)

Ska bli så mysigt med jul och 1 års-kalas :) Vad har ni tänkt köpa till Colin?

Ha en trevlig dag!

2010-10-27 @ 08:46:39
Postat av: sara

jag blev lite förvånad när jag såg backar av julmust i affären! o de var för några veckor sedan..men man får njuta av julen ett tag innan för som du skrev, den e över så snabbt! :)

2010-10-27 @ 08:58:44
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: Sophia

Julen är så mysig. Och som sagt, det är över på några dagar. Gör mig ingenting att förebreda tidigt. Behövs i så här mörka tider. Julklappar börjar jag med i oktober. Men ändå brukar det bli en sista panikhandling dagen innan :)

2010-10-27 @ 09:22:06
URL: http://sophiaflobergseter.blogg.no
Postat av: Emma

Åh en Kitchen Aid skulle vara en dröm..en ljusrosa! nån gång ska jag äga en sådan! tänk vad man skulle baka :-)

2010-10-27 @ 10:40:09
URL: http://spetsochbetong.blogg.se/
Postat av: Therese - Colins mamma

Erika: Ja, vi har ju båda födelsedag och julafton att välja på så en del shopping blir det ju! Jag vet inte riktigt än vad vi ska köpa. Blir väl en de kläder och skor o dyl inför förskolan. Och några leksaker såklart :)



KRAM

2010-10-27 @ 11:09:56
URL: http://hostherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0