Piggelin

Colin fick ett ryck igår kväll igen framåt tio, då han blev klarvaken efter att ha sovit i 1 ½ timme ungefär. Under natten sedan vaknade han ett par gånger till, men vi fick i alla fall sova till 7, då min klocka ringde.

Jag förstår inte att det kan ha blivit såhär knasigt med sömnen, det som gick så bra! Vi blev ju kallade för bortskämda och allt ;) Något vi fått äta upp nu, haha. Jag hoppas verkligen på att det är tänderna, för då kan man ju också tänka att det (förhoppningsvis) går över då de tittat fram. Att leta olika teorier på nätet känns också lite långsökt - alla är vi ju olika och vem vet vad det är som stör Colin eller hur länge det ska hålla i sig för just honom?

V läste något om att det kan handla om att barn i den här åldern inte har någon riktig dygnsrytm. De kan sova ett par timmar för att sedan vara vakna lika länge, somna, vakna osv. Stämmer till viss del. Men det är konstigt att det skulle ändras sådär helt plötsligt. Jag står nog fast vid min teori om att det är tänderna som spökar i alla fall! Nu hoppas jag att lilla gubben kommer till ro snart, han behöver sin sömn.

Hoppas att ni har en fin kväll! Era kommentarer varje dag glädjer mig :)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag tror också det är tänder, eller helt enkelt för att de blir så HIMLA medvetna vid den åldern. De fattar ju liksom allt, och helt plötsligt kanske han känner sig ensam eller så är det rörigt i lilla hjärnan eller kanske ont i kroppen av allt som växer. Snart blir det bättre i gen ska du se!

KRAM

2010-10-19 @ 20:52:56
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Britta bloggar

Åh jag tror också att det beror på tänderna. Det kommer gå över snart!

2010-10-19 @ 21:07:19
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Erika - Charlies mamma

Vi har det precis likadant med Charlie, han vaknar flera ggr per natt och har svårt att komma till ro.

Han har dock inga tänder på G (har fått 8). Vi tror att Charlie har separationsångest, vilket är vanligt vid 9-10 mån ålder. De börjar inse att dom är egna personer och att mamma och pappa kan försvinna. Plus att han lär sig så himla mycket just nu, krypa ordentligt, ställa sig upp, hålla balansen...

Så jag tror att sömnen blir drabbad av en massa orsaker just nu!

Hoppas verkligen det vänder snart!

2010-10-19 @ 21:37:14
Postat av: Therese - Colins mamma

Erika - Ja, det kan klart vara många anledningar, separationsångest kan vara en. De känner kanske att de vill hålla koll hela tiden, så att man finns kvar där. Inte lätt att veta vad som rör sig i huvudet på de små :) Hoppas också det vänder, och det GÖR det ju - nån gång!

2010-10-19 @ 21:42:24
URL: http://hostherese.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Skönt att du håller dig positiv! Det gör mycket även om man inte får sova som man vill alla nätter!



Det låter absolut som att det kan vara hans små tänder som spökar. Vi har märkt direkt på vår P när det börjar poppa upp en ny tand. Kanske inte på nattsömnen direkt men på humöret och tålamodet.



Hoppas han sover bättre redan inatt!



Kraam /K

2010-10-19 @ 21:55:34
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: sara - mamma till wilda

Jag och Wilda skulle egntligen åkt dit till våren, men nu när huset är köpt blir det inte av..

2010-10-19 @ 21:58:38
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0