Tänder

Godmorgon!

Vilken natt vi har haft. Colin somnade vid åtta igår kväll, vaknade till vid elva (tror jag det var), sov fram till tvåtiden och somnade om tills han gjorde morgon vid halv nio. Otroligt skönt! Jag kan knappt minnas när jag fick så mkt sammanhängande sömn senast.

Annars har det ju varit de där jobbiga tänderna, som växer upp som svampar i Colins mun, en efter en. Han har inte haft en lugn stund på ett par månader, stackarn. (Undrar just när det stannar av lite? Borde väl vara när alla framtänderna är uppe?) Snart har han fyra i överkäken och fyra till i underkäken; det syns att de två spricker igenom när som helst.

Här anar man i alla fall hans fina tänder - inte det lättaste att få med dem på bild hos en rörlig kille som inte alls vill vara still ;)

Finaste killen ♥

 

De där blå ögonen får mammas hjärta att smälta fortare än kvickt, och inte har han ärvt dem av mig inte! (Lite skillnad på tänder jämfört med förra bilden.)

 

Idag står det frisörbesök på schemat och det ska bli otroligt skönt! Dock blir det nog mest en putsning av topparna. Slingning av utväxten får bli vid nästa besök tänkte jag.


Ha en fin torsdag!


Kommentarer
Postat av: V

Jag hade två oroliga pojkar som rörde sig massor speciellt 7 åringen, han skulle tvunget trampa runt på mig!

2010-10-28 @ 10:01:38
Postat av: Madeleine

Finaste Colin :)

2010-10-28 @ 10:56:50
Postat av: Laila♥

vilken söt liten bebis du har =)

2010-10-28 @ 11:35:22
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad söt han är! Edvin har också mycket "problem" med tänderna, hoppas det stannar av en stund snart! Skönt med frisörbesök, skulle jag också behöva! Kram

2010-10-28 @ 12:22:24
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Erika- mamma till två små

stackarn, jobbigt med tänderna! Jag har nog haft väldans tur med bägge barnen, och aldrig märkt av det minsta när de fått tänder, de har bara ploppat upp en efter en liksom :-)



kram krram

2010-10-28 @ 14:24:25
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Erika - Charlies mamma

Charlie fick tänder senast i juli.. Han har 4 uppe och 4 nere så på honom har det ialf stannat vid 8. Får se när nästa tänder dyker upp :)

2010-10-28 @ 14:40:41
Postat av: Nadja

Skönt att du oxå får fixa lite med håret hihi,



Ja du...tänderna slutar ju aldrig! Här kommer de hela tiden så ja... har väl fått 10 tänder på 6 månader =)

2010-10-28 @ 16:35:11
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Therese - Colins mamma

Erika: Då hoppas jag det är likadant för Colin :)



KRAM

2010-10-28 @ 18:53:39
URL: http://hostherese.blogg.se/
Postat av: Helena - mamma till Alexander

Hihi vad söt han är och vilken fullträff på kortet. Man ser verkligen alla små söta tänder =)



Härligt att få gå å klippa sig lite. Var häromdagen och klippte av 1½dm och färgade lite. Käns frächt och friskt nu =)

Kram!

2010-10-28 @ 21:33:13
URL: http://hemmyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0