Bilbarnstol

Söndag och vi har redan hunnit med en uppfriskande morgonpromenad! Det var lite blåsigt och riktigt kyligt ute, så för min del har de riktiga vinterkläderna åkt fram, men så är jag något frusen också. Natten har varit helt ok. Colin somnade lite senare än vanligt igår då de vanliga rutinerna rubbas lätt när man är iväg hela dagen, men det är mysigt att ha honom hos sig i soffan med ♥ Han vaknade ett par gånger i natt, och gjorde morgon kring sju tror jag.

Den där förmodade separationsångesten verkar ha lugnat ner sig i alla fall. Han har mycket lättare för att somna om kvällarna och har inte det där behovet av att ligga nära precis hela tiden. Merparten av nätterna ligger han i egen säng, och sömnen blir nog bättre för alla skulle jag tro. Dock sover han ganska oroligt fortfarande, och sätter sig upp i sängen (i sömnen tror jag) och vrider och vänder på sig. Förmodligen är det på grund av framtänderna, eller det faktum att han nu blivit lite snuvig.

Idag har vi lite småsaker att greja med hemma, bla ska den nya bilbarnstolen monteras - äntligen! Det har skjutits upp hela tiden då det varit så mycket annat att göra, och nu är det verkligen i behov känner jag då den andra är en aning trång. En sådan här har vi köpt:


Bild lånad härifrån


Duoflex XTP 10 från Acta Graco. Det är ju en riktig djungel därute, och när jag började leta blev jag alldeles ställd då det fanns så många olika. Vad väljer man? Alla har för- och nackdelar, och vad gäller säkerheten så finns det så många olika åsikter och tester att man helt enkelt får lita på sig själv. Vi tog denna då vi haft samma märke förut och tycker att det fungerat bra. Vilken har ni valt?

Kommentarer
Postat av: Helena - mamma till Alexander

Skönt att han sover bättre. Här har vi en som sover sämre om nätterna nu och är supersvår att söva. Han bara skriker och skruvar på sig. Hoppas det snart går över...



Ja det med stolar är svårt. Vi köpte en Maxi Cosi. Min syrra har den och de flesta av våra kompisar också och alla är jättenöjda, så då valde vi den. Vi är också väldigt nöjda med den än så länge, speciellt med funktionen att man kan fälla den lite så det blir skönare för barnet att sova i den. Men som sagt, en djungel är det.

2010-10-03 @ 11:18:48
URL: http://hemmyh.blogg.se/
Postat av: Alina

Hoppas du haft en härlig helg =)

2010-10-03 @ 15:55:03
URL: http://alinah.se
Postat av: Karin

skönt med morgonpromenad:)

2010-10-03 @ 16:42:23
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Karin

ja supergoda, skrev jag ju också:p

2010-10-03 @ 16:59:24
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Britta Bloggar

Ja det är jättesvårt att välja bilbarnstol! Vi köpte en Britax High-way, den ska tydligen vara bra. Men det är ju så svårt att veta, det är ju inte så att man krockar så ofta (förhoppningsvis!) Den är ganska krånglig att montera, på något dumt sätt känns det säkrare än om det skulle vara för lätt...

2010-10-03 @ 19:11:49
URL: http://britta-bloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0