10 månader

För 10 månader sedan var vi inne på förlossningen och skulle få möta Colin om ganska exakt 3 h (han föddes precis innan tolvslaget). Tänk så mycket som hänt under dessa månader! Inte kunde vi ana att 2720 gram kunde förändra så mycket ♥

Nu har han precis somnat, feberfri som tur är. Efter lite gröt och vila var det full fart igen och vi kände igen vår busunge :) Det är svårt att slappna av när Colin inte må bra. Nu hoppas vi att han får sova gott och är pigg och glad imorgon då vi ska på kalas.

Jag och V tittar på Idol såklart och har lite fredagsmys. Beatles-tema är ju lite kul, de har många bra låtar. Sedan är det även Cirkus Möller som brukar vara riktigt roligt. Trevlig fredag på er!

Kommentarer
Postat av: Erika

ja, hade han inte gillat det så hade jag nog tänkt om och väntat med inskolningen, men han gillar det och verkar mogen för det :-)

Tror också det är lättare att skola in ju yngre de är. men beror ju även på hur de är i sättet. Beror nog även mycket på om föräldrarna känner sig trygga med det, barn känner sådant.



ang. träningen så är jag inte jätteduktig... de senaste 2 veckorna har jag bara hunnit med ett litet pass per vecka.. och målet är ju 2 ggr.. men jag kommer igen :-) ger inte upp! och jag tycker det är kul och skönt !



Ha en skön helg! kram kram



2010-10-22 @ 23:11:06
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: veronica

Jättefin blogg :) jag gillar din header.

2010-10-23 @ 00:23:12
URL: http://missfancydream.blogg.se/
Postat av: Erika - Charlies mamma

Hihi killarna är inte födda med 1 dags mellanrum utan bara några timmar.. Charlie föddes 00.21 den 23:e :)

Vi trodde han skulle komma den 22:a men han missa med några minuter!

Snart stundar ju 1 års kalas. Kommer ni ha kalas den 22:a eller några dagar innan?

Jag tänker mer på att folk/släkt har fullt upp med annat dagarna innan jul. Vi ar inte bestämt, kanske stort kalas innan och lite mindre den 23:e :)

2010-10-23 @ 08:31:56
Postat av: Helena - mamma till Alexander

Ja tänk vad tiden går, de blir stora fort våra små pojkar =)



Så liten han var när han föddes, kom han för tidigt?



Hoppas ni får en härlig lördagskväll och att lillen är pigg!

kram

2010-10-23 @ 16:06:54
URL: http://hemmyh.blogg.se/
Postat av: Therese - Colins mamma

Erika: Vad häftigt! En halvtimme skiljer det på dem då bara :D Vi låg alltså på förlossningen samtidigt, haha. Colin var beräknad till den 21:a.



Funderar på kalas med - kanske är bäst med några dagar innan... Är ju som sagt en del annat med förberedelser kring jul också! I år förstår de ju ändå inte särskilt mycket då de är ganska små fortfarande, så dagen spelar nog inte så stor roll. Mest för oss då!



KRAM

2010-10-23 @ 19:51:59
URL: http://hostherese.blogg.se/
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Oj vad liten han var när han föddes. Var det mycket för tidigt eller var han bara en liten bebis?

2010-10-23 @ 20:05:32
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Det förstår jag att ni hann bli, skulle jag också bli. Man vill ju att allt ska vara "normalt" och följa kurvan till punkt och pricka. Men allt har ju gått bra för er ändå <3



Ja, jag antar att man kanske kommer sakna magen någon gång i framtiden. Även om jag som sagt börjar bli less, men jag hoppas det bara är tillfälligt, är ju trots allt 10 veckor kvar :)



Hoppas ni har en bra lördagskväll!

Kram på på dig

2010-10-23 @ 22:30:24
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0